Thursday 28 August 2014

Welcome To My Blog.

History Of Tioman Island !!

Tioman Island (Malay languagePulau Tioman) is a small island located 32 km off the east coast of Peninsular Malaysia in the state ofPahang,[2] and is some 39 km long and 12 km wide. It has eight main villages, the largest and most populous being Kampung Tekek in the north. The densely forested island is sparsely inhabited, and is surrounded by numerous coral reefs, making it a popular scuba diving spot. There are also a lot of resorts and chalets around the island which has duty-free status.
Its beaches were depicted in the 1958 movie, South Pacific as Bali Hai. In the 1970s, TIME Magazine selected Tioman as one of the world's most beautiful islands.
The island is served by ferries from the Malaysian mainland, and a propeller plane service by Berjaya Air from the Changi Airport inSingapore and Sultan Abdul Aziz Shah Airport in SubangSelangor.
Pulau Tioman is a part of Rompin district of Pahang, although it is geographically closer to Johor, and is accessed via ferry service from the Johorean coastal town of Mersing. Within Tioman Island there are four kampungsSalangTekek, Juara and Air Batang.

Pulau Tioman (bahasa Melayu: Pulau Tioman) adalah sebuah pulau kecil yang terletak 32 km di luar pantai timur Semenanjung Malaysia di negeri Pahang, [2] dan beberapa 39 km panjang dan 12 km lebar. Ia mempunyai lapan kampung utama, yang terbesar dan paling ramai penduduk Kampung Tekek yang di utara. Pulau padat hutan adalah jarang didiami, dan dikelilingi oleh banyak terumbu karang, menjadikannya tempat menyelam popular. Terdapat juga banyak resort dan chalet di sekitar pulau yang mempunyai status bebas cukai.

Pantai yang telah digambarkan dalam filem 1958, Pasifik Selatan sebagai Bali Hai. Pada 1970-an, Majalah TIME dipilih Tioman sebagai salah satu daripada pulau-pulau yang paling indah di dunia.

Pulau ini disampaikan oleh feri dari tanah besar Malaysia, dan perkhidmatan pesawat kipas dengan Berjaya Air dari Lapangan Terbang Changi di Singapura dan Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah di Subang, Selangor.

Pulau Tioman adalah sebahagian daripada daerah Rompin Pahang, walaupun ia geografi lebih dekat dengan Johor, dan diakses melalui perkhidmatan feri dari bandar pantai Mersing Johor. Dalam Pulau Tioman terdapat empat kampung: Salang, Tekek, Juara dan Air Batang.


Map Of Tioman !!!


No comments:

Post a Comment